donderdag 22 mei 2008

Engelse high tea

De damesclub van the company had ons uitgenodigd voor een Mother's day high tea. Nu ligt moederdag alweer ver achter ons maar toch werden we als moeder verwend. Eigenlijk zou dit vorige week plaatsvinden maar omdat Koeweit toen in rouw was is het uitgesteld. Overigens ik hoorde dat de vader van de emir die was overleden niet de echte vader was van de emir. Het was een eretitel die deze man had gekregen. Het is dus nog ingewikkelder dan dat wij ooit dachten.
Het is altijd een hele onderneming om vanuit hier één van die vele hotels downtown te vinden maar met drie wijze vrouwen in een auto is het ons gelukt om direct goed te rijden naar het Sheraton hotel waar ze een echte high tea room hebben. Ik vond dat toch heel verrassend want het was echt Engels. Nu zijn zij destijds hier begonnen met olieboren dus misschien is het toch niet zo vreemd. Ik heb me voorgenomen om iedereen die ons komt bezoeken mee te nemen naar deze high tea.
Zodoende waren we dus van 10 tot 13.00u aan het snoepen.
Om een lang verhaal kort te maken. Na school reden mijn kinderen mee met de buurvrouw en ik met Saara naar hun huis waar mijn auto stond, en waar we nog gezellig met buurvrouw en vriendin weer thee hebben gedronken. Daarna ben ik naar huis gegaan en kreeg vervolgens te horen dat Dick niet thuis kwam eten en samen met de man van Saara ging dineren terwijl mijn kinderen al een hamburger op hadden van de buurvrouw omdat haar zoon niet had kunnen eten op school. Tijdens mijn geïmproviseerde kleine maaltijd bleken de kinderen van Saara weer bij de buren te zitten zodat ik mijn kinderen ook kwijt was, en bleef Saara's oudste zoon uiteindelijk ook nog slapen bij de buurjongen. Inmiddels hadden Vera en de dochter van Saara een prinsessenkroon gescoord bij de buurvrouw want zij heeft nooit een dochter gehad en zou dat best wel willen. Misschien wat ingewikkeld maar wat leuk dat we deze contacten hebben opgebouwd. Het is erg gezellig maar het kan ook practisch zijn omdat onze kinderen altijd wel opvang hebben, over en weer.
Nu blijkt dat de nieuwe (Amerikaanse) vrouw op de high tea meeting ook hier woont in het Refad. Overigens kreeg ik dat pas 's avonds door toen ik alweer thuis was. Zij vertelde nog maar een week in Koeweit te zitten en dat ze het allemaal nog best eng vond aangezien dit haar eerst buitenlandervaring is. Was ik ook niet zo 10 maanden geleden ? Ik heb haar maar eens op de koffie gevraagd want zo werkt dat toch. Ze vertelde dat zij na één jaar naar Maleisie gaan maar dat ze nog niets wist van dat land. Laat een vriendje van Ivo nou uit Maleisie komen en ik zijn moeder goed kennen...