maandag 14 april 2008

Kadootje

Vanochtend weer eens bij de Starbucks gezeten om koffie te drinken. Let wel gezonde koffie: décafe, cappucino met soya melk. Mijn buurvrouw is nogal van de gezonde voeding en zij heeft me geleerd dit te bestellen. Momenteel sta ik open voor alles wat gezond is dus dat was aangenaam. De maanden hier in Koeweit waren echt niet gezond: veel luchtvervuiling, weinig beweginging, veel airconditioning, stress, veel zoet eten en weinig volkoren producten. Ik heb zo'n idee dat dit oorzaken zijn van migraine, en dat wordt niet ontkent door de deskundigen. Zaterdagavond ben ik nog bij zo'n deskundige geweest. De optometrist bij de opticien vertrouwde mijn ogen niet en wilde dat ik door ging naar de opthomatologist (zeg maar oogarts in het ziekenhuis). Gelukkig zijn mijn ogen goed maar zijn de oogspieren ontstoken en schieten in spasme. Eigenlijk was dat geen verrassing voor me want zo voelde het ook. Schijnt vaker voor te komen bij migraine. Ik zit dus nu aan de ontstekingsremmers en dat lijkt te helpen (vroeg juichen durf ik niet meer). Airconditioning moet ik zien te vermijden en ik moet een grotere zonnebril laten aanmeten. Het eerste is onmogelijk hier en het tweede ga ik laten doen bij mijn favoriete optometrist.
Dus na de koffie met de buurvrouw ben ik naar het Lulu center gegaan. Eigenlijk heel min, want dit is de winkel voor de Indiers. Maar ik vind al maanden de Sari stoffen erg mooi en wil daar nu iets van gaan maken. Als kadootje kreeg ik daar vandaag een originele India tuniek met gouddraad kado. Het schijnt een feestdag te zijn in India. Ongelooflijk dat de slecht betaalde mensen in Koeweit, die vaak slecht behandeld worden, zoiets kado doen. Ik moet nog wel passen...